۴۲۲ فضای ورزشی هدیه دولت سیزدهم به دانش آموزان


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد؛

۴۲۲ فضای ورزشی هدیه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام خبر هدیه 422 فضای ورزشی دولت سیزدهم به دانش‌آموزان گفت در راستای اجرایی شدن ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، توسعه و ارتقای فضاهای ورزشی در سازمان نوسازی مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان مرزی زیرکوه در استان خراسان جنوبی، ضمن اعلام هدیه 422 فضای ورزشی دولت سیزدهم به دانش‌آموزان اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، توسعه و ارتقای فضاهای ورزشی در سازمان نوسازی مدارس کشور مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی افزود: 63 استخر، 137 زمین ورزشی و 222 سالن ورزشی در مجموع با زیربنای 481 هزار مترمربع در طول 2 سال فعالیت دولت سیزدهم به دانش‌آموزان عزیز هدیه شده است. همچنین با تحویل 23 استخر ، 15 زمین ورزشی و 57 سالن ورزشی در مجموع 95 فضای ورزشی با زیربنای 128 هزار مترمربع پیش‌بینی شش‌ماهه دوم سال 1402 است که در راستای تربیت زیستی و بدنی در روند تربیت دانش‌آموزان تاثیر خواهند داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش، فضاهای ورزشی را از محیط‌های یادگیری اثربخش مورد تاکید سند تحول در تربیت برشمرد و تصریح کرد: توسعه اماکن ورزشی مدارس در برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است و امیدواریم با ریل‌گذاری مناسب این برنامه شاهد اتفاقات بی‌نظیر در توجه به سلامت و رشد جسمی آینده‌سازان ایران اسلامی در کنار رشد فکری، اخلاقی، اجتماعی و دینی باشیم.

سید علیرضا موسوی‌نژاد (مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی) نیز با بیان این مطلب که صیانت از سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه آینده‌سازان انقلاب اسلامی، مهمترین رسالت خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب است، عنوان کرد: با افتتاح استخر شنای دانش‌آموزی زیرکوه، بیش از ۱۰ هزار معلم و دانش‌آموز مرزنشین این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

به گفته موسوی‌نژاد این استخر شنای دانش‌آموزی مجهز به موتورخانه‌ای به میزان ۲۰۵ مترمربع، کاسه ویژه شنای بزرگسالان با حجم ۶۰۰ مترمکعب، کاسه ویژه شنای نونهالان و نوجوانان با حجم ۲۵۰مترمکعب، حوضچه‌های آب سرد و گرم و سالن‌های سونا و جکوزی است.

گفتنی است عملیات اجرایی استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان زیرکوه با زیربنای 4 هزار و ۳۷۷ مترمربع از اسفندماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در دولت سیزدهم با تلاش‌های شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان مرزی زیرکوه در دوران 8 سال دفاع مقدس، ۲۰ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

تصویب ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در برنامه هفتم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین جهت بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی و افتتاح چند طرح وارد طبس در استان خراسان جنوبی شد.

وی در بدو ورود به شهر طبس به آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) تشرف یافت و با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، مرقد مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را زیارت کرد و گفت: طبس، سند افتخار ما در مبارزه با استکبار است.

مراسم افتتاح مدرسه 4 کلاسه مهرآفرین طبس

خان‌محمدی در ادامه در مراسم افتتاح مدرسه 4 کلاسه مهرآفرین طبس حضور یافت. این مدرسه که ۲۷۰ مترمربع زیربنا و ۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی دارد با مشارکت خیران نیک‌اندیش «الوندی و حسنی» ساخته شده است. این فضای آموزشی و تربیتی دخترانه در مقطع متوسطه اول با ظرفیت ۱۳۰ دانش‌آموز امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه افتتاح این مدرسه اظهار کرد: بر اساس مصوبه برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ‌مقیاس آموزشی احداث شود. خیرین، بزرگترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی به‌خصوص در امر مدرسه‌سازی هستند و هر کسی که به موضوع مدرسه‌سازی توجه و دقت دارد یعنی آینده آن منطقه و کشور برایش حائز اهمیت است و اگر بخواهیم شهرستان طبسی آباد و قوی و پیشرفته داشته باشیم باید مدارس را تقویت کنیم.

وی افزود: امیدواریم با همت خیرین که نگاه بلندی دارند مدارس را آباد کنیم تا دانش‌آموزان برای کسب موفقیت تلاش کنند. باید از مقاومت کودکان و نوجوانان غزه یاد کنیم که بدون سرپناه و زیر آتش رژیم کودک‌کش، روزگار را سپری کرده و این روزها با یک نسل‌کش مواجه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طبس، سند افتخار ما در مبارزه با استکبار است، اذعان داشت: رژیم به ظاهر تا دندان مسلح آمریکا و هواپیماهای خاصش در این سرزمین، زمین‌گیر شده و شکست خورده است و وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، کم‌کم آمریکا افول کرد. نباید این افتخارات در منطقه طبس به فراموشی سپرده شود چرا که پیروزی جبهه حق بر باطل در این سرزمین اتفاق افتاده است. درس مبارزه را در مدارس فراموش نکنید.

وی با بیان اینکه وقتی که ما درس مبارزه، مقابله و مقاومت را داشته باشیم هیچ کس نمی‌تواند نگاه چپ به ما کند و بدانید روح اصلی دین ما روح مبارزه، مقاومت و استکبارستیزی است، عنوان کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده است تا نظام آموزشی و تربیتی ما را دچار اختلال کند، دختران این سرزمین باید قدر منزلت خود را بدانند و اگر ما می‌خواهیم نسل خوبی تربیت کنیم باید در مدارس به درس معرفت و مبارزه بپردازیم.

خان‌محمدی با بیان اینکه در راستای برنامه هفتم باید ۲۰۰ مجتمع بزرگ‌مقیاس آموزشی احداث شود، گفت: این مجتمع‌ها با رویکرد محله‌محور یعنی مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله است و تمام نیازهای محله در مدرسه برطرف خواهد شد.

۱۱۰ فضای آموزشی نیمه‌تمام در خراسان جنوبی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۱۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان جنوبی داریم که طی 2 سال آینده تکمیل خواهند شد.

خان‌محمدی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه 4 کلاسه مهرآفرین طبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۶ پروژه با ۱۵۶ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع طی مهرماه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان جنوبی داریم که طی 2 سال آینده تکمیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز آخرین مدرسه دوشیفت طبس به تک‌شیفت تبدیل شد، افزود: امیدواریم در کل استان خراسان جنوبی مدرسه دوشیفت نداشته باشیم و با احداث فضاهای آموزشی این مدارس به تک‌شیفت تبدیل شوند.

خان‌محمدی عنوان کرد: روز گذشته بحث احداث ۲۰۰ مجتمع بزرگ‌مقیاس در سند توسعه هفتم مصوب شد چون سند تحول به مدارس بزرگ‌مقیاس توجه دارد و از ۱۴۰۳ این برنامه آغاز خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در این منطقه نیز کار مطالعاتی اجرا شده است و پیشنهادات را داده ایم تا بتوانیم در این منطقه کار را با استانداردهای مورد نیاز مجتمع‌های بزرگ‌مقیاس پیش ببریم. ۱۶۰ کلاس درس در نیمه نخست امسال تحویل دانش‌آموزان خراسان جنوبی شد.

مدرسه برکت شهدای معلم با ۶ کلاس درس و زیربنای ۵۱۸ مترمربع افتتاح شد

این مدرسه از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه شهرستان بشرویه و جمعی دیگر از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۶۰ کلاس درس توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به دانش‌آموزان خراسان جنوبی تحویل شده است.

وی افزود: بنیاد برکت همواره یار و یاور محرومین و مستضعفان بوده و این بنیاد در ساخت این مدرسه مشارکت داشتند که ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه این منطقه ۸ مترمربع است، تصریح کرد: بازدیدها از مناطقی که کمبود فضای آموزشی دارند باید توسط فرماندار انجام شود و اگر منطقه رشد جمعیت دارد باید مد نظر قرار گیرد.

خان‌محمدی گفت: سرانه فضای آموزشی در اوایل انقلاب ۱.۵ مترمربع بود و در شرایط تحریم‌ها و جنگ به ۵.۲۲ مترمربع رسیده است و سرانه آموزشی خراسان جنوبی ۱.۵ مترمربع از کل کشور بالاتر است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۰ کلاس درس توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به دانش‌آموزان تحویل شده است، افزود: استعداد دانش‌آموزان خطه کویری خراسان جنوبی بسیار بالا بوده و از نظر اخلاقی و ادب رشد یافته هستند و باید از زحمات همه قدر‌دانی کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه باید وضعیت جامعه، سرانه آموزشی و عدالت را در نظر بگیریم، گفت: مظلوم‌ترین و پرزحمت‌ترین قشر، معلمان و همکاران فرهنگی هستند. امسال هم مشکلاتی در جذب معلم به وجود آمد که خراسان جنوبی کمترین مشکل را دارد.

خان‌محمدی بیان کرد: زمانی که اجازه بازنشستگی فراوان دادند و ظرفیت‌ها کم و دانشگاه فرهنگیان تعطیل شد به فکر نبودند و این فشار و افزایش در دقت، کیفیت و جذب معلم زمانبر شده است، اگر کمبود معلمی هست با استخدام نیروهای جدید رفع خواهد شد تا مدیون دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها نباشیم.

وی از هم‌افزایی بی‌نظیر بین آموزش و پرورش و سایر مدیران در بخش دولت قدردانی کرد و گفت: این هم‌افزایی به ندرت در ۴۰ سال گذشته مشاهده می‌شده است.