دروس امتحان نهایی پایه های دهم و یازدهم اعلام شد


دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم اعلام شد

تهران (پانا) - عناوین «دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری برای ایجاد سابقه تحصیلی» که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده بود به تایید رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ «دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری برای ایجاد سابقه تحصیلی» در جلسه 1031 شورای عالی آموزش و پرورش و به استناد قانون اصلاح لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسلامی، پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

این مصوبه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه راهکار 19/1 و به استناد ماده واحده سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی در دروس پایه‌های دهم و یازدهم (دروس مندرج در جدول پیوست) امتحان نهایی به عمل می‌آید.

«شیوه‌نامه اجرایی این مصوبه و تصمیم‌گیری در مورد نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات بر عهده کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش است.»

وزارت آموزش و پرورش موظف است:

نسبت به فراهم آوردن زمینه و امکانات برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه، اقدام لازم را با مشارکت سایر دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط به عمل آورد.

منابع مالی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه را به استناد ماده 8 مصوبه جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی در بودجه سنواتی لحاظ کند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش چگونگی برگزاری امتحانات نهایی را هر سال به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کند.

لازم به ذکر است این مصوبه برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.