۴۵ درصد دانش آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است


وزیر آموزش و پرورش:

۴۵ درصد دانش‌آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تحصیل حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموز سمپادی در ۷۰۰ مدرسه کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش اسعدادهای درخشان؛ رضامراد صحرایی در دیدار با دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار «سمپاد» ، نهادی است که بر امور و تحصیل دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند.

وی حمایت آموزش و پرورش از نخبگان دانش‌آموزی در زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی، ادبی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی را بسیار مهم دانست.

صحرایی افزود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای نخبگان علمی، ایجاد شده و ۴۵ درصد دانش‌آموزان سمپاد در مناطق محروم افزایش پیدا کرده است و مقرر شده که دانش‌آموزان مناطق محروم یعنی 4 دهک اول جامعه اگر وارد سمپاد شوند، حق‌الثبت آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان، عهده‌دار امور المپیادها و دانش‌آموزان المپیادی از سراسر کشور است و یک ساختمان مجهز در تهران برای این باشگاه در نظر گرفته شده که به زودی افتتاح خواهد شد.

صحرایی بیان کرد: دانش‌آموزان المپیادی نیز مثل سمپادی‌ها مراقبت و توجه ویژه می‌خواهند و باید روی این‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: یکسری تغییرات در المپیادها انجام شده است. مانند المپیادهایی که در حوزه اقتصاد و مدیریت، سواد رسانه‌ای و کارآفرینی با ایجاد تغییرات ویژه باعث شده که به اهداف مورد نیاز دست پیدا کنیم.

صحرایی گفت: برای اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند در آزمون‌های ورودی سمپاد، موفق‌تر عمل کنند، شبکه آموزش برنامه تلویزیونی را جهت استفاده این دانش‌آموزان ایجاد کرده است.