کنکور گروه های آزمایشی «هنر» و «زبان» به صورت همزمان برگزار می شود


کنکور گروه‌های آزمایشی «هنر» و «زبان» به صورت همزمان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش با اعلام اینکه آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان برای نخستین بار به صورت همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان نمی‌توانند در هر دو گروه آزمایشی شرکت کنند و باید یک گروه را انتخاب کنند. 

به گزارش ایسنا، دکتر علی صدر در نشست خبری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که امروز، یکشنبه ۵ آذر در سازمان سنجش برگزار شد، گفت: فرایند ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۳ از امروز، یکشنبه ۵ آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۱۱ آذر ادامه دارد. 

وی از داوطلبان خواست ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و گفت: به منظور ساماندهی فرایند ثبت‌نام، فرصت ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۳ تمدید نمی‌شود. 

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش گفت: داوطلبان برای ثبت نام باید دارای پروفایل باشند. علاوه بر پروفایل باید دارای یک شماره همراه در دسترس باشند. تا زمان برگزاری آزمون این شماره تماس، ضروری به حساب می‌آید و تمام اطلاعات مورد نیاز از طریق همین شماره اطلاع رسانی می‌شود. 

دکتر صدر با بیان اینکه آزمون گروه‌های آزمایشی زبان و هنر برای اولین بار به صورت همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان نمی‌توانند در هر دو رشته شرکت کنند .

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به صورت ۵۰ درصد و قطعی است.  داوطلبان باید نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند؛ زیرا ممکن است به عنوان مثال یک داوطلب دارای دیپلم ریاضی باشد اما خواهان شرکت در آزمون آزمایشی گروه تجربی باشد؛ اگر این داوطلب نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی اقدام نکند دچار مشکل می‌شود. 

دکتر صدر درباره برگزاری آزمون‌های زبان خارجه گفت: آزمون در ۵ زبان خارجی شامل انگلیسی، فرانسه، آلمانی،ایتالیایی و روسی برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه در کنکور 1403 یک آزمون اختصاصی با هدف پذیرش دانشجومعلمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان این آزمون علاوه بر اینکه در هر یک از گروه‌های پنجگانه شرکت کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون نیز شرکت کنند. اگر داوطلبان متقاضی شرکت در ۵ گروه آزمایشی دیگر نبودند، می‌توانند فقط در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.