اتصال تمام دانشگاه های دولتی به پنجره خدمات هوشمند


اتصال تمام دانشگا‌ه‌های دولتی به پنجره خدمات هوشمند

مدیرکل فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از اتصال تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هادی زاهدی مدیرکل فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اتصال دستگاه‌ها به پنجره واحد، گفت: وزارت علوم در طول یکسال گذشته پروژه‌‌ای تحت عنوان پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی را آغاز کرده و به لطف خدا در چند ماه گذشته مؤفق شدیم تمام دانشگاه‌های دولتی را به این پنجره متصل کنیم.

وی افزود: امروز با افتخار عرض می‌کنم تمام دانشگا‌‌ه‌ها و مؤسسات دولتی ما به این پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل هستند و طبق آمار برخط بیش از ۲۲۷ مرکز به این پنجره متصل شده‌اند. 

مدیرکل فناوری داده و اطلاعات فضای مجازی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از ۶۵۰ هزار نفر از هموطنان حداقل یکبار وارد این پنجره شده‌اند و ثبت حساب کاربردی داشته‌اند و بیش از ۴۵۰ سامانه دانشگاهی به این پنجره متصل شده‌اند. 

زاهدی در پایان گفت: مهمترین و پرکاربردترین خدمتی که ارئه می‌شود، استعلام مدرک تحصیلی است که صورت برخط انجام می‌شود. تعدادی از سازمان‌ها هنوز نتوانسته‌اند به صورت کامل متصل شوند ولی می‌توان گفت اتصال‌ اینها بالای ۷۰ درصد بوده و فکر می‌کنم سازمانی نداریم که به این پنجره واحد متصل نشده باشد.