ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از طریق کارپوشه داوطلبی


ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از طریق کارپوشه داوطلبی/ضرورت ایجاد سوابق تحصیلی بر اساس برنامه‌ اعلامی آموزش و پرورش

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور فرایند ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علی صدر در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح مراحل ثبت‌نام نوبت اول (آذرماه 1402) آزمون سراسری سال 1403، گفت: لازم است داوطلبان به چند نکته مهم هنگام انجام مراحل ثبت‌نام توجه کنند. در صورتی که داوطلبان قبلا در سایت سازمان سنجش عضو شده اند و کارپوشه شخصی دارند نیازی به ورود اطلاعات فردی مجدد ندارند در غیر این صورت باید به دقت، تمام اطلاعات فردی را ثبت کرده و کارپوشه شخصی بسازند.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش تاکید کرد: برای ایجاد کارپوشه شخصی نیاز به یک شماره تلفن همراه مشخص است تا در تمام مراحل ثبت‌نام و فرایند برگزاری آزمون، پیامک از سوی سازمان سنجش برای داوطلب به آن شماره ارسال شود و تاکید می شود امکان استفاده از یک شماره تلفن همراه برای چند داوطلب میسر نیست.
دکتر صدر با اشاره به اینکه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در یک روز و به طور همزمان برگزار می‌شود گفت: در آزمون سراسری ۱۴۰۳ داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی در صورت تمایل از بین دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به عنوان گروه شناور فقط یک گروه را می‌توانند انتخاب کرده و در آزمون شرکت کنند.
وی درباره داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، تصریح کرد: این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه زمانی اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
معاون آزمون‌های سازمان سنجش خاطرنشان کرد: دروس عمومی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همچون آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صرفا از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.
دکتر صدر در پایان تاکید کرد: متقاضیان لازم است دفترچه راهنمای ثبت‌نام را که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را با دقت مطالعه نمایند و در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن دفترچه نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.