داوطلبان کنکور پیش از ثبت نام آزمون این نکات را بخوانند


داوطلبان کنکور پیش از ثبت‌نام آزمون این نکات را بخوانند

ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 و آزمون اختصاصی فرهنگیان در حال انجام است، داوطلبان پیش از شروع ثبت‌نام بهتر است نکاتی را بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و آزمون اختصاصی فرهنگیان نیز همزمان با آزمون سراسری برگزار می شود؛ ثبت نام داوطلبان برای شرکت در این ۲ آزمون در حال انجام است، از این رو علی صدر معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: داوطلبان کنکور برای ثبت نام، پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید کارپوشه شخصی برای خود بسازند، در صورتی که داوطلبان قبلا در سایت سازمان سنجش عضو شده اند و کارپوشه شخصی دارند نیازی به ورود اطلاعات فردی مجدد ندارند.
وی درباره ساخت کارپوشه شخصی اظهار داشت: برای ایجاد این کارپوشه باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنند که البته به دلیل اینکه در تمام مراحل ثبت‌نام و فرایند برگزاری آزمون، پیامک از سوی سازمان سنجش برای داوطلب به آن شماره ارسال شود بهتر است داوطلبان شماره ای را وارد کنند که آن را تغییر ندهند.
به گفته صدر، آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در یک روز و به طور همزمان برگزار می‌شود بنابراین داوطلبان تنها در یکی از این دو گروه می توانند ثبت نام کنند.
وی درباره داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند نیز گفت: این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه زمانی اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.