این 7 گروه نمی توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند


این 7 گروه نمی‌توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند

آزمون اختصاصی فرهنگیان امسال برای نخستین بار همزمان با نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 برگزار می‌شود، ثبت‌نام در آزمون فرهنگیان با شرایط و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد که براساس آن برخی افراد نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داوطلبان آزمون اختصاصی فرهنگیان که این روزها درگیر پروسه ثبت نام برای شرکت در این آزمون هستند باید از شرایط و ضوابط این آزمون اطلاع داشته باشند چرا که هفت دسته از افراد نمی‌توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند.

به گفته عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون فرهنگیان ۲۴ سال تمام است، بنابراین متقاضیان بالای ۲۴ سال نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

پیش از این سن ۲۲ سال برای ثبت نام در آزمون فرهنگیان اعلام شده بود اما در اصلاحیه جدید، سن مجاز برای شرکت داوطلبان در این آزمون به ۲۴ سال تغییر یافت.

براساس شرایط و ضوابط اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، افرادی که معدل کمتر از 14 داشته باشند نیز نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دسته بعدی هستند که برای شرکت در آزمون فرهنگیان مجاز نیستند.

همچنین اگر فردی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر باشد، دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند و دانشجویانی که بورسیه هستند نیز نمی‌توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند.

اتباع خارجی نیز جزء گروه‌های غیرمجاز برای شرکت در آزمون فرهنگیان هستند.