آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش + دفترچه


آغاز ثبت‌نام آزمون‌ استخدامی وزارت آموزش‌‌و‌پرورش + دفترچه

تهران (پانا) - ثبت‌نام متقاضیان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ از شامگاه دوشنبه نهم بهمن ماه آغاز شده است.

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند ‌تا روز شنبه چهاردهم بهمن‌ اقدام کنند.

متقاضیان برای شروع ثبت‌نام می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

‌داوطلبان باید سریال 12 رقمی ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال 1403 و هزینه ثبت‌نام (مبلغ 3/680/000 ریال معادل سیصد و شصت و هشت هزار تومان) و نیز استفاده از خدمات پیام کوتاه (مبلغ 100/000 ریال معادل ده هزار تومان) را از قسمت خرید کارت در سایت سازمان سنجش تهیه کنند.

متقاضیان می‌توانند دفترچه ثبت‌نام در این آزمون را از اینجا دریافت کنند.

چارچوب آزمون استخدامی

1) امتحان کتبی: امتحان کتبی شامل سنجش حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که براساس شغل محل اعلام شده در ‌دفترچه به صورت کتبی برگزار می‌شود.

2) ارزیابی تکمیلی: سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی‌های (عمومی، تخصصی، حرفه‌ای) مورد نیاز برای مشاغل دبیری، هنرآموز و آموزگار با هدف تعمیق سنجش شایستگی‌های معلمی علاوه بر امتحان کتبی صورت می‌گیرد.

در ارزیابی تکمیلی‌، کسب (95) امتیاز از شایستگی‌های عمومی، (70) امتیاز از شایستگی‌های اختصاصی و (40) امتیاز از شایستگی‌های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامی است.

شرط سنی:

داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (40) سال تمام (متولدین از 1362/11/9 تا 1382/11/09) برای دارندگان لیسانس و فوق لیسانس تا اولین روز ثبت‌نام درآزمون.

تذکرات مهم بخش مواد و منابع آزمون کتبی

1) تمامی منابع امتحانی ‌شاغل هنرآموزی از کتاب‌های دروس شایستگی فنی و کارگاهی ر‌شته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای هنرستان‌ها است.

2) کلیه مواد آزمون کتبی حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهارگزینه‌ای با ضریب یک (1) است.

3) تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی 100 سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

4) سوالات حیطه اختصاصی و تخصصی در آزمون کتبی به صورت چهارررگزینه‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی خواهد بود. تعداد سوالات مجموعه حیطه اختصاصی 70 سوال و حیطه تخصصی نیز بین 60 تا 80 سوال خواهد بود.

فراهم شدن امکان ثبت‌نام داوطلبان خارج از کشور

داوطلبانی که محل تولد، صدور شناسنامه ‌یا اقامت آنان خارج از کشور است، می‌توانند کد 9999 را در بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام درج و در این آزمون ثبت‌نام کنند.

زمان صدور کارت ورود به جلسه و تاریخ برگزاری آزمون

کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته‌‌مشاغل آموزگار ابتدایی- استثنایی از روز سه‌شنبه به تاریخ 1402/12/15 و برای رشته‌ دبیری- هنرآموز از روز سه‌شنبه به‌ تاریخ 1403/02/25 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

این آزمون برای رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفند‌ سال ۱۴۰۲ و رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌‌ سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.