نتایج امتحانات نهایی دی ماه به زودی اعلام می شود


رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبر داد:

نتایج امتحانات نهایی دی‌ماه به‌زودی اعلام می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از اعلام نتایج امتحانات نهایی دی‌ماه در آینده نزدیک خبر داد.

هر ساله آموزش و پرورش در سه نوبت اقدام به برگزاری امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان می‌کند و دانش‌آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی نوبت‌های قبل نشده‌اند، می‌توانند در امتحانات نوبت دی شرکت کنند. به دلیل اهمیت کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای ورود به دانشگاه، یکی از دغدغه‌های بسیاری از دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان در امتحانات نهایی اطلاع از تاریخ اعلام نتیجه امتحانات دی و مشاهده نمرات است.

در این راستا فرخ طبری رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا از اعلام نتایج امتحانات نهایی دی 1402 در آینده نزدیک (طی امروز یا فردا) خبر داد.

به گفته این مقام مسئول پس از اعلام نتایج، دانش‌‌آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس my.medu.ir، کارنامه امتحانات نهایی خود را مشاهده کنند.

همچنین لازم به ذکر است که طبق آئیین‌نامه آموزشی دانش‌آموزان می‌توانند پس از مشاهده نمرات خود، در صورت نیاز درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره)، اعتراض خود را به صورت کتبی به مدرسه اعلام و ثبت کنند. پس از اعلام نتایج نهایی و اعلام نتایج اعتراضات، دریافت کارنامه نیز از طریق سایت my.medu.ir امکان‌پذیر است.