افتتاح چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان اسلام


افتتاح چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام

تهران (پانا) - چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و همچنین هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم عصر امروز، همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام سجاد(ع) با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت حامد علیزاده، از خراسان رضوی که حائز رتبه اول پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شده است آغاز شد.

اجرای مراسم بر عهده عباس سلیمی و سیداحمد نجف از مجریان باسابقه رسانه ملی بود.

از دیگر برنامه های این مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

اجرای گروه مدیحه‌سرایی معراج قم از دیگر بخش‌های آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بود.

در پایان محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به نقش قرآن در حکمرانی کشورهای اسلامی اشاره کرد.

مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.