شرکت ۳میلیون دانش آموزومتقاضی ایجادسابقه وترمیم نمره،درآزمون های نهایی متوسطه دوم


شرکت ۳میلیون دانش آموزومتقاضی ایجادسابقه وترمیم نمره،درآزمون های نهایی متوسطه دوم

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری ۱۲۰ عنوان درس دوره دوم متوسطه کشور درقالب آزمون های نهایی خبر داد و افزود: این آزمون ها با شرکت یک‌میلیون و۸۰۰هزاردانش آموز،و یک میلیون و دویست هزار متقاضی ایجاد سابقه و ترمیم نمره برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محسن زارعی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، معاونین آموزشی ادارات، کارشناسان آموزشی،مدایران دبیرستان های دوره دوم متوسطه و بزرگسالان استان اظهار کرد: روش تدریس باید بر پایه محتوا و برنامه درسی تدوین و طراحی شود.

وی، از  دانش آموز، به عنوان مهمترین عامل در فرایند یادگیری و یادگیری، یاد کرد و ادامه داد: معلم نبایدحافظه محور بوده و در فرایند تعلیم و تربیت به دنبال حفظ کردن مطالب و مفاهیم از سوی دانش آموزان باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، طرح سوالاتی که حافظه شناختی دانش آموزا را بالا برده و سطح یادگیری و ادراک ایشان را افزایش دهد را  پایه و اساس فرایندی و یادگیری یادگیری دانست و عنوان کرد:لازمه هدایت درست و صحیح فرایند یاددهی و یادگیری ارزشیابی درست و صحیح است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که ارزشیابی صحیح و شناختی حلقه گمشده فرایند یاددهی و یادگیری است؛ تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و طرح درس ملی، معلم، در کلاس درس، تنها انتقال دهنده پیام و معلومات نبوده بلکه باید نقش تسهیلگری داشته باشد.

وی،باانتقادازشیوه برگزاری آزمون های سراسری،یادآورشد: آزمون سراسری بر اساس محفوظات و قدرت مهارت‌های حافظه محور د قالب سوالات تستی طراحی شده و از مسائل شناختی به دور است از این رو مسیر ارزشیابی باید به گونه‌ای طراحی شود که بر مبنای سند تحول و در حوزه‌های شناختی و ادراکی باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بازگشت مرجعیت به کلاس درس و مدرسه را مهم‌ترین دستاوردی دانست که نظام تعلیم و تربیت آن دست یافته و باید از آن صیانت شود.

وی، بر نمایش نمای واقعی آموزش و پرورش در در استان‌ها و کشور تاکید کرد و اضافه کرد: اولین قدم در اصلاح امور ، شناخت، رفع نواقص و مرتفع کردن مشکلات دانش آموزان در برنامه درسی است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، کسب و حفظ مقام دوم کشور در حوزه امتحانات نهایی را محصول تلاش معلمان سخت کوش و مدیران زحمتکش مدارس خراسان جنوبی برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه به مدارس دولتی مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش است.

به گفته زارعی، دبیرستان بهاباد یزد بهترین عملکرد در مدرسه دولتی کشور داشته است و علت این امر نبود مدارس خاص دراین شهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم و متاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه در آزمون های نهایی استان شرکت می کنند.

به گفته موسوی نژاد، آموزش و پرورش به عنوان مرجع و مدارس به عنوان پایگاه های تعلیم و تربیت بهترین بستر برای رشد شخصیت، مهارت آموزی، علم آموزی، خدا محوری و خودباوری دانش آموزان است.