آغاز ثبت نام آزمون های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین


آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین

تهران (پانا) - ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد 1403 تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای دانش‌آموزان ورودی هفتم و دهم که علاقه‌مند به تحصیل در این مدارس هستند از روز شنبه 18 فروردین آغاز می‌شود.

ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد 1403 برای پایه‌های هفتم و دهم و ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه دهم از تاریخ 18 تا تاریخ 28 فروردین انجام می‌شود.

علاقه‌مندان به تحصیل در این مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شیوه‌نامه اعلامی و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های ورودی دوره اول و دوم متوسطه مدارس سمپاد و دوره دوم مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی 1403- 1404 ‌به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

دانش‌آموزان علاقه‌مند باید توجه داشته باشند که در روزهای مشخص‌شده از طریق سامانه خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند، چرا‌که تنها دانش‌آموزانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که موفق به ثبت‌نام در آزمون شده و هزینه آزمون را پرداخت کرده باشند.

شرایط لازم برای ثبت‌نام در آزمون سمپاد 1403 – 1404 در ورودی متوسطه اول در پایه هفتم اشتغال به تحصیل در پایه ششم در سال تحصیلی 1402 – 1403‌، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه‌های پنجم و ششم (صرفا یک خوب در مجموع این دو پایه بلامانع است) و کسب نمره قبولی از آزمون 120 سواله استعداد تحلیلی در دو دفترچه 60 سوالی است.

همچنین شرایط لازم برای ثبت‌نام در آزمون سمپاد 1403 – 1404 در ورودی متوسطه دوم در پایه دهم اشتغال به تحصیل در سال تحصیلی فعلی است.

متولدان قبل از 1/7/1385 مجاز به ثبت‌نام نیستند.

برای دانش‌آموزان غیر سمپادی معدل خرداد پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم باید بالای 19 باشد. دانش‌آموزان نهم سمپادی در صورت کسب معدل کمتر از 18 در پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم باید برای ورود به مدارس سمپاد در پایه دهم مجدد در آزمون شرکت کنند.

743912fl8Ep6f49YIBULtxr